My Diet Program

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, December 2, 2012

THE OWL MUSEUM..

Assalammualikum w.b.t and hello everyone!! 

super duper lama aku tak update blog.. sibuk dan malas pon yer.. hari2 buka blog tp xde mood.. harini mood dah mai sbb tgh godek2 lappy terjumpa gambar bercuti masa raya 2012.. kali ni aku nk cerita pasal Muzium Burung Hantu a.k.a The Owl Museum dekat Penang Hill.. 

Kecil jer muzium tu bayaran masuk pon boleh tahan.. Mak & abg aku ckp tak berbaloi masuk muzium tu.. tp bagi aku yg mmg suka jalan2 berbaloi jer.. hahhahha..
dah alang2 datang kan.. rugi tak masuk.. bayaran cuma RM10 (dewasa) RM5 (warga tua) percuma bagi kanak2 bawah 12thn..


ni entrance nyer... siap dpt handphone straps lagi.. free gift utk pelawat yang dtg.. aduhai.. mmg teruja nk masuk muzium ni.. seronok sbb semua artwork cantik2 belaka.. tak caya jom layan gambar2 ni.. :D





ini tempat ukiran nyer.. tp masa pegi tu org yg mengukir ni xde.. lunch lar kot.. 



best nyer klu frame2 ni kat umah aku.. hehhehhe... cantik2.. macam bagi inspirasi nk hias rumah penuh gmbr owl.. cantik pulak bila dah byk2 camni kan.. 






cantikkkkkk... bling2 owl nyer.. 



ni lukisan yg ada.. byk lagi lukisan2 diorng ni.. cantik dan creative.. macam2 color ada.. 







cantik tak?? aku kagum tgk hasil seni yg sgt halus.. nak jer aku rembat satu.. hehhehhe

lagi frame art.. setiap sudut ada frame.. tp syg muzium ni sgt lar kecil.. muzium mini kan... 




ni sudut info pasal burung hantu.. mcm2 jenis ada.. tp aku tak baca pon.. abg aku dh mencuka sbb bosan.. huh! mmg tak seni langsung.. hehehhehhe







kat pintu keluar ada kedai cenderamata.. yg ini boleh beli.. tp aku tak beli sbb hrg dia boleh tahan mahal.. lagi pon klu beli satu tak cantik.. ngeh3.. beli byk2 baru lar cantik kan!! :P
Ok klu pegi Penang Hill, jgn lupa dtg cni tau.. support our local product, museum and exhibition.. dah byk sgt perubahan kat Penang Hill ni.. berbanding masa aku pi kecik2 dulu..
train dia pon warna merah lagi.. huh! classic!!

itu aje lar citer pasal The Owl Museum ni.. nnt aku story pasal Little India and Night Market, Batu Feringgi yer.. :D daaaa.. 

No comments:

Post a Comment