My Diet Program

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, August 7, 2011

ko ngapppp!!! aku ngappppp!! :P

assalammualaikum uoulsss.. arini hari tersejuk di dunia kot.. hujan air mata di bandar pontian.. achuummmm!!   selesema sudah... kat pontian ni aku dok quarters kerajaan dgn dua org kwn baruku.. Norziana & NurChaya.. Ziana ni dari Klang dan Chaya dari K.K Sabah.. aku dok  kat tingkat 3 paling atas sekali.. so pagi2 boleh ar dgr  burung merpati & burung merbok memekak2 kejutkan aku bangun  tdo.. hahhahah.. bagus tak ALARM TIME aku?? kikikik.. 

owh tak lupe gak burung2 tu hari2 siap menabur "bijih" kat atas bumbung sampai masuk dlm bilik di celak2 lubang ceiling quarters aku.. haiyakkkk!! nasib baik tak kena kat katil aku.. klu tak pagi2 sarapan mkn bijih!! hooiiitttt tuiiiii!!!  opppssss!!! bulan pose.. aisshhh dh melalut panjang lak.. bkn hal ni  aku nk citer..

kali ni aku nak  citer pasal tajuk kat atas.. pelik jer tajuk kali ni kan? hehehheh... tak lar pelik sgt.. aku nk citer pasal aku g AKUARIUM dgn bdk JAS.. hahhaha... 
kali ni pengembaraan yg terdekat dlm sejarah "KAMI".. meneroka alam ikan.. dh masing2 tgh SANGAP tak tau nk g mana... hehhehe.. 
tu ler sebab nyer tajuk aku letak ko ngapppp!!! aku ngappppp!! means 
"KO SANGAP AKU SANGAP" 
hahhahahhahha... mcm tajuk filem lak.. lu langsi lu mati.. :P

IKAN OH  IKAN DIMANA ENGKAU IKAN?? cepat sambung nyanyi!
haaa.. mcm2 ikan ada.. ni bkn ikan kat pasar tau.. ikan utk hiasan.. sape2 yg minat nk bela ikan boleh dtg kat cni.. mcm2 jenis ikan ada kat AKUARIUM, Shah Alam ni..  jom kta ushar2 gambar kat bwh.. ~_~
.
.
.
.
 ok.. ni lar ikat terbesar yg ada dlm akuarium ni.. dengar kata lak tu.. jas dh boleh jadi penjaga ikan.. hahhahahha.. bila jas ckp "beratur semua!!" semua ikan beratur.. bila jas ckp  "dtg dekat nak amik gambar nih.." teros ikan2 ni dtg dekat.. hahhahhah.. 



ikan cap ni lak.. mmg KEBULUR!! cian diorng.. semua dtg buka mulut minta mkn kat "ibu jas" tp nk wat camner.. dh tulis kat ctu "JANGAN BAGI KAMI MAKAN, KAMI TAK LAPAR".. :(  ciannnn.. 



 ni FIRE EEL..  tak keluar fire pon? :P


Kat cni beberapa jenis lobster.. baby lobster lar.. :)) ada warna merah, putih, tiger & orange.. 





Flower Horn yang ganas jer muka dia.. 



alaaa.. lupe ar ape nama ikan ni.. mata tersembul keluorrr.. hehhhe


ikan termahal dlm akuarium kecik ni.. kat bawah ni gambar nyer yer... 


Mahal ni... RM18888!!




Ikan Blue Mirror






ahhahhahhahha..bila aku tgk  balik ikan ni baru perasan... bertapa suke nyer ikan ni bila aku amik gmbar dia.. siap bagi  post terbaik!! SMILE!!!











ikan yg malas nk berenang.. hehhehe.. tak igt nama dia.. 



Ikan ni nama dia.. Love Shape 



labi - labi... ehhh!! labu-labu mana??? :P


ikan yg bentuk dia mcm sotong... tah hape tah nama dia.. geli lak aku tgk... peliksss!!




ikan ni mcm nk pecah perut dia.. mengadung ke ape?? 





cantik tak?? hehheh.. landscape yg ada kat cni.. 








mcm ikan mabong jer mata dia... 


ikan tioman &  ikan buaya bunga .. dua2 ganas!!   




ni aku tak tau mana lar Akuarium dpt kura-kura nih... mcm MONSTER..  cuba tgk betol2.. 



ni pulak IKAN MISAI KUCING BERENANG TERBALIK!! serious ni lar nama penuh dia.. hahhahha.. panjang nor nama dia.. 






patin putih.. 






lepas penat bergambar ngn ikan2 ktaorg berehat sambil minum2 kat  tasik shah alam.. ngeh ngeh ngeh... that all folks... sampai kat  cni jer.. ni lar kenangan terakhir aku  ngn jas sebelum aku bertugas kat pontian.. hukhukhukhu.. see you next time.. 

I MISS YOU SO MUCH JASIMAH JALIL... 



No comments:

Post a Comment