My Diet Program

LilySlim Weight loss tickers

Monday, October 4, 2010

mee kari mantap...

hari ni.. kawan baik aku Pn Muhaini Ali a.k.a Cik Lap Spears telah menempah mee kari mantap utk open house.. lama dah tak mkn mee kari sejak aku berhenti niaga sejak arwah abah sakit tenat.. mmg seronok meniaga... byk duit... ehhehe.. mcm2 ragam manusia yg ada.. berhujan panas sorg2.. semua tu dah tinggal kenangan.. 

minat yang sgt mendalam dlm bidang masakan dan ditambah pula dgn sikap aku yang suke mencuba recipe baru... aku pon reka2 la mee kari ni berdasarkan logik dan pengetahuan yang sgt cetek tentang ingredient dlm mee kari.. bila dh siap, aku kasi lar family and kengkawan aku mkn.. hasil dan komen yang sgt membanggakan...  so, di sebabkan org lain bangga, aku dengan rasa bangga ingin mempersembahkan hasil mee kari mantap aku... hahhahahhaha... 



perkataan mee kari "MANTAP" ialah hasil idea dari aku dan En Mazrul a.k.a Roy.. siapa lagi kalu bkn hubby kpd Cik Pn Muhaini Ali.. 

nak try??? haaa... meh lar cuba mee kari mantap aku ni..


MEE KARI MANTAP (20 org)

bahan-bahan nyer... 

minyak
 3 ulas bawang besar dan 2 inci halia (kisar)
serbuk kari (1 pek)


ayam 1 ekor (potong kecik2)
santan 1kg


fish ball
tauhu kering
kerang
udang kering (kisar)
2 potong asam keping 
garam 
penambah perisa

hiasan
bawang goreng
daun sup dan daun bawang
cili merah
telur rebus
limau




cuba tau... :)

  

No comments:

Post a Comment