My Diet Program

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, October 3, 2010

Huayu - mandarin language




Huurmmmm... jam dh menunjukkan pukul 2am... tp mata aku tak mengantuk lagi.. di waktu ni gak hujan turun dgn sgt lebat... sejuk sampai ke tulang hitam... mau beku aku yang tengah sibuk study mandarin... preparation for my speaking test... adoyai lar.. pening gak lar... 


blajar bahasa mandarin mmg menjadi kesukaan aku... bukan tu aje, bahasa korea dan jepun mmg aku sgt minat... pernah beberapa kali nak amik class study mandarin tapi tak tercapai.. tp skrg tak payah susah2 sbb ada dlm syllabus course aku.. aku akui mmg susah nk ingat tanpa practice setiap hari.. blajar bahasa ni kena cakap hari2 then baru senang igt dan faham... 

blajar bahasa ketiga mmg sgt penting even nak keje skrg pon mesti tau bahasa mandarin.. keseronokan terasa bila mula fasih menyebut tp hanya 70% jer aku hafal.. aku sgt berharap dapat kuasai huayu or bahasa mandarin ni... paper ni tak de final exam..  100% dalam class.. so aku kena buat betol2.. kena rajin study dan hafal..

lps ni kena buat group project - drama pendek dalam bahasa mandarin dan burn dalam CD.. alahai... aku dah ler tak reti nk berlakon2 ni... tp demi group project, kena lar buat... markah yg cemerlang sgt diperlukan supaya bole dapat good result... hopefully, berjaya dan terkesan  lar lakonan kitaorg dalam hati Tay Chin Huey laoshi.. ewahhh.. 

speaking mandarin aku ialah pada 5hb ni... tajuk: Wo de jia... maksud nyer Keluarga Saya... jangan lar aku blur masa presentation nnt... harap dapat buat yang terbaik... amiin...  

No comments:

Post a Comment