My Diet Program

LilySlim Weight loss tickers

Sunday, September 2, 2012

Britney Spears Roasted Chicken

Assalammaualikum w.b.t buat semua readers.. 

hari ni pepagi aku dh bgn buat kerja-kerja rumah.. yer lar sejak cuti merdeka arini baru aku rajin.. hahhha.. dari hari jumaat sampai sabtu aku dok ngadap fb ngn tv.. malas kemain lagi.. hehehhe.. pagi2 dah jemur baju, kemas umah, mop lantai, dan buat sarapan.. jeng jeng jeng... sarapan aku pagi ni istimewa ckit.. 
nama pon lain macam jer kan... 

BRITNEY SPEARS ROASTED CHICKEN.. sebab sambil buat keje aku dgr album Britney Spears.. hehhehhe... mmg sedap gilerrrrrrrrrrr... adoiii.. pangkal lagi aku ni diet jer nih.. mau abes ayam sekor!! hahhaha.. aku lak gatai tgn pi letak crab meat dgn frankfurter... perrggghhhh sedap weyyyy.. jadi recipe ni sgt sesuai utk ketiga2 bahan utama ni.. ayam, crab meat dan frankfurter.. 
jom blajar recipe yang aku hentam campak2 nih.. :P



BRITNEY SPEARS ROASTED CHICKEN


1 ekor ayam
3 sudu besar black pepper
2 sudu besar sos plum (brand life)
1 sudu besar kicap manis
1 sudu besar gula
2 sudu besar serbuk cili babas 
secubit garam (jgn byk2 sbb kicap ngn plum sos tu dah masin)

cara-cara nyer.. 
perap semua bahan selama 30 minit - 1 jam.. klu dpt buat semalaman lagi sedap.. terangkat!! bakar dalam 160 darjah celcius, selama 30 - 40 minit.. slow cooking sbb kta tak nk ayam nyer kering.. tgk saiz ayam tu.. potong kecik ker besar.. 10 minit terakhir kta tambah jadi 190 darjah celsius.. motifffff??? haaa.. nak kasi ayam tu crunchy ckit.. klu malas.. bior kan aje.. hehhhe...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tik tok tik tok
-
-
-
-
-
-
-
tik tok tik tok-
-
-
-
-
-
-
-

tadaaaaa... dah siap.. bila dh masak, air ayam akan keluar dan jgn buang air tu.. kta curahkan kat ayam yang dah masak tadi.. sgt sedap.. tak payah g beli kat AYAMAS lagi.. buat sendiri jimat dan compem sedap!!! ayam tak kering, ada rasa manis, masam dari plum sos, lembut dan pedas-pedas.. trust me!! crab meat tu pon sedappppppp!!! 
Ya Allah.. nikmat sgt.. alhamdulillah kenyang.. :P 



No comments:

Post a Comment