My Diet Program

LilySlim Weight loss tickers

Thursday, April 19, 2012

Langkawi Island ~~ Part 1

Assalammualaikum semua.. :)) harap2 semua sihat walafiat...
korg tgk gmbar aku yg tengah lebor tersengih tu?? hehehhe.. mau tak tersengih!! Holiday kot!! Langkawi Island.. best sgt2.. paling best sebab pegi dgn mak and my craze cousin Nami.. tak larat nk gelak sakan.. posing sana sini.. adeh.. letih tp berbaloi2!!

aku naik bas travel dari Pontian - KL.. pastu KL - Penang - Kulim.. huh!! letih sgt.. Kat Kulim aku tdo umah Nami.. awal pagi dah bertolak ke Alor Star amik feri tak Kuala Kedah.. tambang kalau tak silap RM23/person.. perjalanan 1 jam lebih sampai lar kat Langkawi..

Excited sgt bila dh sampai.. terus cari kete sewa.. hotel awal-awal lagi aku dh tempah online kat agoda.. Villa Idaman, Pantai Chenang.. 1st place ktaorg pegi Makam Mahsuri.. tiket masuk RM5 jer untuk dewasa.. Kat Makam Mahsuri boleh tgk rumah asal Mahsuri, perigi dan mcm-mcm lagi.. ktaorg spend time dalam sejam jgk kat cna.. lps tu cari kedai makan.. laporrr... kedai makan mmg byk tp nk cari yg betul2 sedap mmg ler payah.. aku jmpe kedai mkn yg terbaik, masakan thai.. sedap.. area beras terbakar.. dah kenyang baru boleh sambung jalan-jalan.. hotel ktaorg dekat dgn Underwater World.. Harga masuk cuma RM22/dewasa.. tu pon sebab aku staf government.. hehehhe.. sape yg keje gomen tu jgn lupe bwk pass keje korg yer..  jimat.. yang pencen pon sama.. :P

mcm2 jenis ikan ada kat cna.. kalu korang bernasib baik mcm aku.. heheh boleh tgk diver bagi ikan mamam.. masa tu aku msk jam 3.30 ptg.. dari ikan kecik sampi sebesar2 ikan.. pingu pon ade tau.. seronok.. yang ada anak2 kecik wajib pegi tempat ni.. mesti diorg seronok!!


OK! nnt kta sambung lagi yer.. part 2 pulak.. ada keje nk buat.. :)
bye bye..!!

No comments:

Post a Comment